Pozory mylą, dowód nie 2012
„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. rusza kolejna edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację środowisk lokalnych.
„Pozory mylą, dowód nie” – pod takim hasłem Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie od 2009 r. realizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. W połowie lipca 2012 r. rusza kolejna edycja programu, tak jak poprzednia, ukierunkowana na aktywizację środowisk lokalnych.
10 lipca policjant z II komisariatu w Gliwicach, w czasie wolnym od służby, robiąc zakupy w jednym ze sklepów spożywczych, był świadkiem bulwersującego zachowania ekspedientki. Kobieta młodemu chłopcu, którego wygląd wskazywał na to, że może nie mieć ukończonych 18 lat, sprzedała dwa piwa. Kobieta była oburzona na zwróconą jej uwagę przez innego klienta, że nie sprawdzając wieku chłopca, sprzedała mu alkohol. Wówczas policjant powiadomił o całym zajściu dyżurnego jednostki. Przybyli na miejsce policjanci zatrzymali 49-letnią ekspedientkę. Sprzedawczynię czekają konsekwencje prawne za popełnione przestępstwo. Okazało się, że kupujący piwo chłopak miał zalewie 15 lat...
Źródło KWP Katowice