Informacje dla osób z niepełnosprawnością

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Mikołowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mikolow.bip.policja.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: roku. Data ostatniej istotnej aktualizacji: roku.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
    • pochodzą z różnych źródeł,
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  • Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
  • Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
  • Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
  • Nie wszystki filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
  • Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
  • Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
  • Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.

Treści nieobjęte przepisami

  • Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
  • Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: roku
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Raport z samooceny dostępności strony/aplikacji mobilnej .pdf, 142 kb)

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Nawigacja po głównym menu strony jest realizaowana za pomocą klawiszy strzałek.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Kempka — na adres poczty elektronicznej rzecznik@mikolow.ka.policja.gov.pl lub telefonicznie tel:47 85 582 lub +48 609 026 926.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Głównej Policji.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Policji w Mikołowie — ul. Rymera 1, Mikołów

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę, pozostaje we właściwości Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie, znajduje się na ul. Rymera 1 w Mikołowie. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną na gmachu budynku. Teren jednostki nie jest ogrodzony.

Do wejścia głównego prowadzą 6-stopniowe schody. Nie ma platformy przyschodowej. Nie ma także dzwonka, za pomocą którego można przywołać osobę do obsługi interesanta. Drzwi otwierają się ręcznie i nie są oznaczone taśmą ostrzegawczą. Po lewej stronie drzwi głównych znajduje się pomieszczenie dyżurnego jednostki. Tam też, za przeszkleniem, całodobowo zajmuje stanowisko zastępca dyżurnego, który obsługuje interesantów. Miejsce to stanowi jednocześnie punkt kontroli wszystkich osób wchodzących do budynku. Po prawej stronie od wejścia głównego, na wysokości 1,20 metra znajduje się aparat telefoniczny, z którego można połączyć się z wybranym policjantem lub pracownikiem Policji. Jest on umieszczony na wysokości umożliwiającej korzystanie z aparatu osobie poruszającej się na wózku.

W odległości 1 metra od drzwi głównych znajdują się kolejne drzwi, przez które przejście możliwe jest tylko po odblokowaniu zamka przez dyżurnego jednostki. W budynku nie ma progów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu głównego i poruszają się po terenie KPP w Mikołowie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej).

Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju przyjęć interesantów, który znajdują się po prawej stronie od wejścia do holu głównego. Dostęp do tego pomieszczenia jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku.

W budynku nie ma windy. Nie ma też oznaczenia numeracji pięter.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Przed budynkiem, na parkingu od ul Rymera wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

W jednostce nie ma możliwości załatwienia sprawy za pomocą tłumacza polskiego języka migowego. Istnieje natomiast możliwość załatwienia sprawy za pomocą systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją za pomocą systemu języka migowego online jest możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

W Komendzie Powiatowej Policji w Mikołowie dostępne jest oświetlenie dróg ewakuacji zasilane z niezależnego źródła. Ponadto - zarówno w budynku Komendy jak i w podległych jednostkach (dwa komisariaty) na ścianach zamontowane są tabliczki fluorescencyjne, którymi oznakowana jest droga ewakuacji oraz wyjścia ewakuacyjne.

Wypracowane zostały także procedury ewakuacyjne zawarte w Instrukcji ochrony przeciwpożarowej, z którą został zapoznany każdy policjant i pracownik. Na terenkomendy oraz jednostek podległych interesant wprowadzany jest przez policjanta bądź pracownika Policji, którzy sprawują nadzór przez cały czas jego przebywania w obiekcie. W przypadku potencjalnego zagrożenia osoba nadzorująca wyprowadzi interesanta na zewnątrz budynku.

Komisariat Policji w Orzeszu:

Siedziba Komisariatu Policji w Orzeszu, w której interesanci mogą załatwić sprawę, pozostaje we właściwości Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie, znajduje się na ul Matejki 1 w Orzeszu. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną na gmachu budynku. Teren jednostki nie jest ogrodzony.

Do wejścia głównego prowadzą 11-stopniowe schody. Nie ma platformy przyschodowej. Przy drzwiach głównych, które otwierają się ręcznie znajduje się dzwonek, za pomocą którego można przywołać osobę do obsługi interesanta. Drzwi nie są oznaczone taśmą ostrzegawczą. Po lewej stronie drzwi głównych znajduje się pomieszczenie dyżurnego jednostki. Tam też, za przeszkleniem, całodobowo zajmuje stanowisko dyżruny, który obsługuje interesantów. Miejsce to stanowi jednocześnie punkt kontroli wszystkich osób wchodzących do budynku.

W odległości 1,5 metra od drzwi głównych znajdują się kolejne drzwi, przez które przejście możliwe jest tylko po odblokowaniu zamka przez dyżurnego jednostki. W budynku nie ma progów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu głównego i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komisariatu (osoby wprowadzającej).

Interesanci obsługiwani są w poszczególnych pomieszczeniach budynku, które nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

W budynku nie ma windy. Nie ma też oznaczenia numeracji pięter.

Interesanci mogą skorzystać z toalety znajdującej się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Przy budynku nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

W jednostce nie ma możliwości załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego ani z pomocą systemu języka migowego online.

Komisariat Policji w Łaziskach Górnych:

Siedziba Komisariatu Policji w Łaziskach Górnych, w której interesanci mogą załatwić sprawę, pozostaje we właściwości Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie, znajduje się na ul. Dworcowej 3 w Łaziskach Górnych. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną na gmachu budynku. Teren jednostki nie jest ogrodzony.

Wejście do budynku wolne jest od schodów. Po lewej stronie drzwi głównych, które otwierają się ręcznie znajduje się pomieszczenie dyżurnego jednostki. Tam też, za przeszkleniem, całodobowo zajmuje stanowisko dyżurnego, który obsługuje interesantów. Miejsce to stanowi jednocześnie punkt kontroli wszystkich osób wchodzących do budynku.

W odległości 1,5 metra od drzwi głównych znajdują się kolejne drzwi, przez które przejście możliwe jest tylko po odblokowaniu zamka przez dyżurnego jednostki. W budynku nie ma progów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu głównego i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komisariatu (osoby wprowadzającej).

Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się po lewej stronie od wejścia na teren jednostki. Dostęp do tego pomieszczenia jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku.

W budynku nie ma windy. Nie ma też oznaczenia numeracji pięter.

Interesanci mogą skorzystać z toalety znajdującej się na parterze budynku, po prawej stronie na wprost od wejścia głównego. Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Przy budynku nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

W jednostce nie ma możliwości załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego ani z pomocą systemu języka migowego online.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony euslugi.policja.pl

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (dz.u.z 2011 r., nr 209, poz. 1243). Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź:

https://euslugi.policja.pl/eu/jednostka-policji-z-tlu/7,Jednostka-policji-z-tlumaczem-jezyka-migowego-online.html

W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej osobą kontaktową jest Izabela Kempka, adres poczty elektronicznej rzecznik@mikolow.ka.policja.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 85 582 10.

Powrót na górę strony