Wiadomości

Chcąc chronić swoje oszczędności stracił 88 tysięcy złotych

Data publikacji 01.02.2023

Oszustom znów udało się wyłudzić pieniądze. Tym razem ofiarą przestępców stosujących metodę "na pracownika banku" padł 50-letni mieszkaniec Orzesza. W wyniku działań przestępców mężczyzna stracił 88 tysięcy złotych. Policja apeluje o czujność i rozwagę!

Wczoraj (31 stycznia) rano do jednostki Policji zgłosił się 50-letni orzeszanin informując, że został oszukany, przez co stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych. Przestępcy skontaktowali się z nim przez telefon mówiąć, że jego pieniądze na koncie bankowym są zagrożone i natychymiast musi je wypłacić. Instruowany przez rozmówców mężczyzna stosował się do ich poleceń, w efekcie czego w ręce oszustów trafiła spora suma gotówki.

Schemat oszustwa „na pracownika banku” wielokrotnie bywa podobny. Zazwyczaj w słuchawce odzywa się głos podający się za pracownika banku, w którym rozmówca ma konto. Na telefonie wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Przestępcy doskonale znają aplikację mobilną i stronę internetową banku. Udzielają też merytorycznych odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania, a wręcz przewidują kolejne kroki, jakie należy zrobić. Wiarygodności dodaje fakt, że w telefonie często słychać rozmowy innych konsultantów na tematy bankowe. Dzwoniący mówią płynnie w języku polskim, ale często ze wschodnim akcentem.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
  • wykonując  operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! Nigdy za namową osób kontaktujących się telefonicznie!

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Powrót na górę strony