Wiadomości

AED - ratunek dla życia już w mikołowskiej komendzie

Data publikacji 11.06.2021

Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny to urządzenie, którego należy użyć w przypadku udzielania pomocy osobie, u której doszło do nagłego zatrzymania krążenia – gdy osoba jest nieprzytomna i nie oddycha. Sprzęt trafił do 32 jednostek śląskiej Policji. Znajdziemy go także w mikołowskiej komendzie.

W Komendzie Powiatowej Policji w Mikołowie urządzenie zostało umieszczone tuż przy wejściu, po prawej stronie, w pobliżu pomieszczenia służby dyżurnej. To tutaj policjanci pełnią służbę przez całą dobę, dlatego w przypadku, gdy na terenie jednostki Policji lub w jej pobliżu dojdzie do nagłego zatrzymania krążenia, AED będzie łatwo dostępne.

Wyposażając wszystkie komendy miejskie i powiatowe garnizonu śląskiego w urządzenia AED, śląscy policjanci realizują rekomendacje w zakresie Programu Powszechnego Dostępu do Defibrylacji (Public Access Defibrillation Program). Są to działania mające na celu zwiększenie dostępności AED w miejscach publicznych. Takie rozmieszczenie urządzeń wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa interesantów przebywających w komendach, ale również pracowników cywilnych i policjantów pełniących w nich służbę. Im większa ilość defibrylatorów w przestrzeni publicznej, tym mniej dramatycznych akcji ratunkowych zakończonych niepowodzeniem.

Zakup AED to wynik inicjatywy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samodzielnego Związku Zawodowego Policjantów Województwa Śląskiego oraz współpracy Wydziału Zaopatrzenia i Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Środki na zakup urządzeń zostały pozyskane z Funduszu Prewencyjnego PZU.

  • automatyczny defibrylator na ścianie budynku
  • budynek mikołowskiej Policji, zdjęcie od frontu
  • informacyjna naklejka na drzwiach budynku
Powrót na górę strony